» Teksty » Inne » Savage Worlds - Jazdy Próbnej 5 wersja polska

Savage Worlds - Jazdy Próbnej 5 wersja polska


wersja do druku

Demo popularnej zachodniej mechaniki filmowej

Redakcja: Tomasz 'kaduceusz' Pudło

Savage Worlds - Jazdy Próbnej 5 wersja polska
Savage Worlds to jedna ze sprawniejszych i popularniejszych mechanik filmowych. Dzięki zasadom opartym o hasło "Fast! Furious! Fun!" oraz szeregowi wydanych do niej settingów (np. Deadlands: Reloaded) zdobyła dużą popularność na zachodzie. Wydawnictwo PEG wspiera ją też licznymi publikacjami w sieci, do których należą kolejne edycje Test Drive - Jazdy Próbnej, czyli darmowej i demowej wersji systemu. Savage Worlds ma swoich zwolenników i wśród polskich graczy, co nie dziwi, jeżeli weźmiemy pod uwagę nieodmiennie pozytywne recenzje systemu (dwie z nich publikowaliśmy na łamach Poltergeista). To właśnie dzięki uprzejmości jednego z fanów, Piotra 'Ifryta' Cichego, który podjął trud przetłumaczenia Jazdy Próbnej, możecie dziś zapoznać się z jej polską wersją. Nadmienię tutaj na marginesie, że nie będzie to pierwszy raz, gdy Polter publikuje demo SW. Savage Worlds nie wypada nie znać. A jeżeli spodoba wam się demo, a z angielskim jesteście za pan brat, nic nie stoi na przeszkodzie, by nabyć podstawkę, której najnowsza wersja, Explorers Edition, przy cenie dziesięciu dolców za sztukę pobiła chyba wszystkie rekordy w kwestii przełożenia wartość/cena. Zapraszamy także na forum, gdzie od dawna istnieje temat z pytaniami o SW. Tytuł: Savage Worlds, Jazda Próbna Wersja 5.0 Autorzy: Shane Hensley, Paul 'Wiggy' Wade-Williams, Simon Lucas, Joesph Unger, Dave Blewer, Clint Black, Robin Elliot, Piotr Koryś Tłumaczenie: Piotr 'Ifryt' Cichy Korekta: Tomasz 'kaduceusz' Pudło Skład: Marek 'Mar_cus' Szumny Wsparcie merytoryczne: Piotr 'Ramel' Koryś, Robert 'Bleddyn' Rosół Liczba stron: 16 Strona wydawnictwa: http://www.peginc.com/ Dziękujemy wydawnictwu PEG za umożliwienie publikacji na łamach serwisu Poltergeist.
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę



Czytaj również

Achtung! Cthulhu: Secrets of the Dust
Zderzenie dwóch światów
- recenzja
Achtung! Cthulhu: Elder Godlike
Superbohaterowie na wojnie z Mitami
- recenzja
Minigra narracyjna: Wszystkie Wpadki Wiktora
Gra w grze – studium przypadku
Strzępy Sztandarów
Zostać dowódcą najemników
- recenzja
Achtung! Cthulhu: Interface 19.40
Nazistowskie cyber-zombie... z mackami!
- recenzja
Savage Worlds: Gaslight
W świetle gazowych latarni
- recenzja

Komentarze


Zuhar
   
Ocena:
0
Czemu piątka, a nie szóstka?
28-07-2008 23:54
kaduceusz
   
Ocena:
0
Mieliśmy od dawna przetłumaczoną piątkę, skład się przeciągnął. W szóstce są zdaje się zmiany kosmetyczne, więc zostało jak było. Do wyrobienia sobie zdania o systemie powinno starczyć aż nadto ;-) A jak będzie zainteresowanie, to może pokusimy się o małą aktualizację w przyszłości.
28-07-2008 23:59
8536

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+2
Super :) To kiedy pelna wersja? ;>
29-07-2008 00:17
Vini
   
Ocena:
0
Może ktoś powiedzieć jakie różnice są miedzy tym a wersją pełną?
29-07-2008 08:53
GunarDAN
   
Ocena:
0
Oj, z chęcią bym zobaczył na rynku polską wersję.
29-07-2008 09:11
Zuhar
   
Ocena:
+1
Vini - różnic (tzn. uproszczeń) nie ma z tego co pamiętam. Po prostu tu nie masz dodatkowych reguł, których jest całkiem sporo.
29-07-2008 09:26
Ninetongues
   
Ocena:
0
Przeczytałem, nie załapałem, wybaczcie więc moje zrzędzenie, ale...

Mamy garść różnych kości dla każdej postaci, tak? Powiedzmy k4, k6, k6, k8, k12. Plus dzika kostka (kostki?). Asy, przebicia.
Do tego dochodzi talia kart i sztony dla każdego gracza oraz dla MG.

"Zwykły łuk zadaje 2k6 obrażeń".

...

Czy ktoś mi powie, za co ta gra dostała Origins?

"Fast! Furious! Fun!"
Dobre sobie. Kolejna super-duper uniwersalna mechanika. Wyrzucanie pieniędzy w błoto i marnowanie czasu.




29-07-2008 09:50
~WekT

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+1
Dzięki chłopaki!!

Przyda się do całkowitego zrozumienia zasad,

no i moi gracze lepiej załapią o co chodzi,
Zaraz zaczynam Eberrona na SWEX.

pozdrówki
29-07-2008 10:11
iron_master
    @Ninetongues
Ocena:
+2
"Czy ktoś mi powie, za co ta gra dostała Origins?"
Kup, przeczytaj, ZAGRAJ, dowiesz się.
29-07-2008 10:11
Ninetongues
   
Ocena:
0
Powiedz iron_master. Lubisz jeść larwy much? Są bardzo smaczne. Spróbuj, i dopiero mów, że Ci nie smakują.

Skoro darmowe demo sprawia, że wpadam w stan opisywany w Toonie jako "boggle" to co dopiero pełne zasady?

W przeciwieństwie do wielu ludzi wierzę jednak w komercję. Coś, co jest popularne w tak niszowej rozrywce jak RPG nie może być absolutnie beznadziejne.
Skoro ta mechanika dostała nagrodę Origins, a w demku nie znajduję nic, co byłoby Origin-alne, to pytam tych, którzy wiedzą - za co ta nagroda.

"Zagraj i dowiesz się". Nie zagram, bo szkoda mi i czasu i pieniędzy na kolejną "uniwersalną" mechanikę. Tyle dobrego się nasłuchałem o SW, a tu taka, nie przymierzając, kupa.
29-07-2008 11:12
Drachu
    Re: Ninetounges
Ocena:
+6
Powiem Ci szczerze, że w Savage Worlds nie znalazłem niczego, czego nie znałbym skądś indziej. Więc nie jest to mechanika szczególnie oryginalna. Ale to zestawienie w jedno dobrych rozwiązań znanych z innych klasycznych mechanik.

SW jest szybka. I to trzeba jej przyznać. Testujesz strzelanie? Rzucasz dwiema kostkami i patrzysz czy przebiłeś PT. Nie musisz liczyć sukcesów jak w WODzie, czy sumować iluśtam najwyzszych wyników jak w roll&keep. Jeden rzut i wiesz, czy się udało.

Oczywiście - każdy ma prawo do swej opinii. Ale poznałem wiele systemów i wiele mechanik, a SW jest moim aktualnym ulubieńcem.
29-07-2008 12:03
Ifryt
   
Ocena:
+3
Podejrzewam, że nagrodę przyznano głównie za bardzo dobre wyważenie stopnia złożoności systemu. Jest to jedna z prostszych mechanik, a jednocześnie ma na tyle dużo elementów, aby łatwo było zróżnicować postacie. To wszystko doskonale służy założeniom o szybkiej akcji i prawdziwie bohaterskich zagraniach. Uzyskujemy dosyć rzadką spójność zasad i rodzaju rozgrywki, jaki mają one wspierać.

Owszem jest tu jeszcze trochę dodatkowych smaczków - np. sztony, podział na Dzikie Karty i resztę, nacisk na różnorodne sztuczki w walce.
29-07-2008 12:13
Shakaras
   
Ocena:
0
@Drachu liczenie sukcesow w Wodzie musi byc bardzo klopotliwe :D

No mechanika jak mechanika, mnie tez nie zauroczyla specjalnie, ale zla nie jest.
Te karty na inicjatywie mi sie nie podobaja i tyle...
29-07-2008 12:13
Drachu
    @shakaras
Ocena:
+3
Nie jest trudne. Jest czasochłonne. Sprawdź ile kostek potrzebujesz. Nie wszystko ma się w głowie, więc rzut okiem na kartę się przyda. Przemyśl, czy nie wesprzeć sie punktami woli. Odlicz tyle kostek ze stosu k10 leżącego na stole. Rzuć. Sprawdź sukcesy, dodaj przerzuty. Odejmij jedynki...
I sama ilość rzutów w walce jest większa - bo soak roll jest codziennością.

Mechanika WODu jedną z wolniejszych mechanik :) Tak jest kłopotliwa i nie cieszy się wielką sympatią ogółu graczy.

nWOD wypada trochę lepiej.

W SW rzucasz dwiema kostkami i patrzysz, czy na którejś wypadło więcej niż PT (zwykle 4).
Co jest szybsze?
29-07-2008 13:19
Shakaras
    @Drachu
Ocena:
0
szybkosc nie jest najwazniejsza
i nie dramatyzuj tak z ta wolnoscia WODu :D
ja mam ciagle w pamieci Krysztaly Czasu :)
29-07-2008 13:25
644

Użytkownik niezarejestrowany
    @Ninetongues
Ocena:
+4
Dostala, bo jest dobra. W Origins award nie dostaje sie za oryginalnosc (popatrz, DLR dostal, DLC dostal - zmiana mechaniki), tylko za to, czy gra jest dobra, czy nie. Wiec nie wiem, o co chodzi z ta nachalna oryginalnoscia - wiekszosc ludzi wiedziala, ze to DLC po obcieciu do GRW, z czego powstalo wlasnie Savage Worlds.

Prosze - strona ORIGINS awards: Every year, publishers and creators submit their best products in a variety of categories to vie for the honor of winning an Origins Award. A jury of experts drawn from the Academy of Adventure Gaming Arts & Design and GAMA’s three divisions select the games which become Origins Awards Nominees.
Gdzie tam wspomniana jest oryginalnosc?
29-07-2008 13:26
szelest
    ekhem
Ocena:
+1
SWEX mam - jest to fajna mechanika. Bez jakiś zbędnych oryginalności - od tego są inne gry (indie!). To po prostu bardzo dobra, szybka, heroiczna mechanika do gry RPG.

A już idealnie powinna działaś w takim SWoSK (z tego co widziałemw materiałach promocyjnych) - szkoda, że nie mogę dorwać i kupić sobie podręcznika:(

Ani książek o Solomonie...
29-07-2008 14:31
Drachu
    @Shakaras
Ocena:
+3
(przepraszam Cię, że ostatnio napisałem Twojego nicka małą literą, przypadek)

Oczywiście - szybkość jest tylko jedną z cech dobrej mechaniki. Ale mechanika WODu - nie oferowała mi niczego nadzwyczajnego. Miała te same możliwości, co każda inna przeciętna mechanika, tylko działała wolniej niż większość z nich.

Jasne - nie była w stanie przebić KC :D Ale z takim np. merpem mogła śmiało iść w konkury :)
29-07-2008 14:33
644

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Drachu - e tam, ja uwazam KC za szybsze od MERPA. A dokladnie od rolemastera, gralem w wersje cyberpunka na tej mechanice, to bylo fajne. te wymiany strzalow trwajace 20 minut. Na strzal.

Szelest - a czemu masz problemy z dostaniem Kane`a? Jakby co, zlap mnie na priva, cos sie wykombinuje.

A na zupelnym marginesie - Pinnacle przygotowal niespodzianke dla milosnikow fantasy. Zapraszam tutaj - http://peginc.com/Downloads/SW_Fan tasy/Wizards_Warriors_Bundle.zip
29-07-2008 14:42
Shakaras
    @Drakul
Ocena:
0
(przepraszam Cię, że ostatnio napisałem Twojego nicka małą literą, przypadek)

bez przesady ;)

Ja nie mowie, ze ta mechanika mi sie nie podoba, to jest atut o czym tu piszemy.
Nie podoba mi sie uzywanie kart dodatkowo, to jest komplikowanie jednak, wolalbym zeby wystarczaly kosci.

I np. o inicjatywie decydowaly kostki i to jak dana postac jest szybka/wprawna w walce a nie stosik z kartami.
Sam sposob rzut/PT jest ok, niech tak bedzie slabo cos umiesz masz K4, przecietnie K6 itd.
29-07-2008 15:06

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.