» Dla graczy » Klasy prestiżowe » Psychotronik

Psychotronik


wersja do druku

Mistrz magii i psioniki

Redakcja: Tomasz 'Radnon' Cybulski

Psychotronik
Psychotronicy to mistrzowie magii wtajemniczeń parający się również psioniką. Traktują oni magię jako siłę, którą można objąć w pełni umysłem, chociaż zaprzestają uczyć się jej ze zwojów, zyskują nowe zaklęcia tak jak zaklinacze - tylko na kolejnych poziomach. Z racji ograniczonego wyboru zaklęć mają możliwość używania ich częściej poprzez wydawanie punktów mocy.

Od autora: Ta klasa prestiżowa stanowi konwersję klasy prestiżowej cerebremancer z Expanded Psionics Handbook. Konwersja nie ogranicza się jedynie do przetłumaczenia klasy na język polski, lecz jest zmodyfikowaniem zasad i dodaniem kilku autorskich pomysłów. Pomimo nazwy zaczerpniętej ze świata rzeczywistego, ma to być z założenia fantastyczna interpretacja tego terminu.

 

Poziom Bazowa premia do ataku Rzut obronny na Wytr. Rzut obronny na Ref. Rzut obronny na Wolę Znane czary/moce Specjalne
1 +0 +0 +0 +2

+1 do obecnej klasy magii wtajemniczeń

+1 do obecnej klasy zezwalającej na manifestowanie mocy psionicznych

 
2 +1 +0 +0 +3

+1 do obecnej klasy magii wtajemniczeń

+1 do obecnej klasy zezwalającej na manifestowanie mocy psionicznych

 
3 +1 +1 +1 +3

+1 do obecnej klasy magii wtajemniczeń

+1 do obecnej klasy zezwalającej na manifestowanie mocy psionicznych

Giętki umysł
4 +2 +1 +1 +4

+1 do obecnej klasy magii wtajemniczeń

+1 do obecnej klasy zezwalającej na manifestowanie mocy psionicznych

 
5 +2 +1 +1 +4

+1 do obecnej klasy magii wtajemniczeń

+1 do obecnej klasy zezwalającej na manifestowanie mocy psionicznych

 
6 +3 +2 +2 +5

+1 do obecnej klasy magii wtajemniczeń

+1 do obecnej klasy zezwalającej na manifestowanie mocy psionicznych

Tajemna oszczędność
7 +3 +2 +2 +5

+1 do obecnej klasy magii wtajemniczeń

+1 do obecnej klasy zezwalającej na manifestowanie mocy psionicznych

 
8 +4 +2 +2 +6

+1 do obecnej klasy magii wtajemniczeń

+1 do obecnej klasy zezwalającej na manifestowanie mocy psionicznych

 
9 +4 +3 +3 +6

+1 do obecnej klasy magii wtajemniczeń

+1 do obecnej klasy zezwalającej na manifestowanie mocy psionicznych

Scalenie
10 +5 +3 +3 +7

+1 do obecnej klasy magii wtajemniczeń

+1 do obecnej klasy zezwalającej na manifestowanie mocy psionicznych

 

Kości wytrzymałości: k4

Wymagania

Oto wymagania, jakie postać musi spełnić, aby awansować na tę klasę prestiżową.

Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Umiejętności: Wiedza (tajemna) 6 rang, Wiedza (psionika) 6 rang

Czary: Umiejętność rzucania czarów wtajemniczeń 2. poziomu

Moce: Umiejętność manifestowania mocy psionicznych 2. poziomu

Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

 

Umiejętności klasowe: Czarostwo (Int), Koncentracja (Bd), Psionizm (Int), Odcyfrowywanie zapisków (Int), Wiedza (tajemna) (Int), Wiedza (psionika) (Int), Zawód (Rzt).

Punkty umiejętności na każdy poziom

Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

4 + modyfikator z Int.

Biegłość w broni i pancerzu

Psychotronik nie uzyskuje nowych biegłości w broni ani w pancerzu.

Czary/moce na dzień i Znane czary/moce

Co poziom w tej klasie prestiżowej psychotronik zyskuje zaklęcia i moce, tak jakby awansował na kolejny poziom klasy rzucających czary/manifestujących moce, których był przedstawicielem, zanim zdecydował się na tę klasę prestiżową. Nie otrzymuje jednak żadnych innych korzyści wynikających z awansu w zwykłej klasie z wyjątkiem wzrostu efektywnego poziomu czarującego.

Wraz z uzyskaniem pierwszego poziomu, zmieniają się jednak zasady kosztów rzucania czarów wtajemniczeń - psychotronik uzyskuje tyle punktów mocy, ile zyskałby komórek awansując w klasie zezwalającej na rzucanie czarów wtajemniczeń, lecz klasa ta zostaje potraktowana jako klasa zezwalająca na manifestację mocy.

Przykładowo: Czarodziej 3/Psion 3/Psychotronik 1 posiada aż 40 punktów mocy, niemniej jednak rzuca od teraz czary zużywając je zamiast komórek. Rzucenie czaru powoduje utratę tylu punktów mocy, ile moc psioniczna na tym samym poziomie +1 na poziom czaru; nie ma jednak możliwości zwiększania mocy zaklęcia na zasadach zwiększania siły mocy psionicznych, a postać traci wszelkie czary, jakich nauczyła się w sposób inny niż poprzez awansowanie na kolejne poziomy + bazowa wiedza z 0. i 1. poziomu. Nie może także od teraz korzystać z księgi, nowych czarów uczy się wraz z poziomami, aczkolwiek może zapisać zwój na normalnych zasadach lub aktywować z niego zaklęcie.

Wszystkie zaklęcia traktowane są od teraz jako moce psioniczne i nie bierze się pod uwagę odporności na czary, lecz odporność na psionikę.

Giętki umysł (zw) Na tym poziomie psychotronik zyskuje niewrażliwość na wrogie moce psioniczne do poziomu 3. włącznie. Trzeba jednak zauważyć, że można tę niewrażliwość ominąć podwyższając poziom mocy. Zyskuje również niewrażliwość na zaklęcia magii wtajemniczeń do 3. poziomu, ale tylko te z określnikiem "Wpływający na umysł". Zaklęcie wzmocnione za pomocą metamagii potrafi ominąć tę niewrażliwość.

Tajemna oszczędność (zn) Na tym poziomie psychotronika przestają obowiązywać zasady powodujące spory uszczerbek w punktach mocy podczas rzucania czarów. Traci od teraz tyle punktów mocy, ile kosztowałaby manifestacja mocy na tym samym poziomie +1 (a nie +1/poziom czaru).

Scalenie (zn) Na tym poziomie psychotronik może wybrać, czy rzucane zaklęcie traktowane będzie jako moc psioniczna czy na odwrót. Jest to przydatne np. wtedy, gdy wróg ma niższą odporność na czary aniżeli na psionikę, lub niższą na psionikę aniżeli na czary. W każdym razie nie jest skazany na to, że każde zaklęcie będzie potraktowane jako moc psioniczna, a moc psioniczną może potraktować jak magię. Niemniej jednak nadal niemożliwe jest zwiększanie mocy czarów na zasadach zwiększania siły mocy psionicznych, nawet jeśli wybrano zmianę mocy psionicznej w zaklęcie.

Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę



Czytaj również

The Goddess and The Fox
O lisach i boginiach z magicznego lasu
- recenzja
Dungeons & Dragons 3.X w 2023 roku
Dwie dekady od rewolucji
Warianty dotyczące umiejętności
Modyfikacje umiejętności do D&D 3.5
Cztery nowe chowańce
Garść nowych towarzyszy dla magów

Komentarze


Kaworu92
   
Ocena:
0

Bardzo fajna klasa, bardzo mi się podoba! :D

20-11-2015 14:28
Tyldodymomen
   
Ocena:
0

Widzę że retrogaming w polsce się rozwija xd
 

20-11-2015 14:46
mwoleyko
   
Ocena:
0

Super, oby więcej takich gierek u nas.

27-11-2015 14:28

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.