» Teksty » Inne » Powtórka z rozgrywki #4

Powtórka z rozgrywki #4


wersja do druku

Drugi i trzeci kwartał 2007

Redakcja: Staszek 'Scobin' Krawczyk
Ilustracje: Magdalena 'MEaDEA' Madej-Reputakowska

Powtórka z rozgrywki #4
W tym odcinku Powtórki z Rozgrywki przeskakujemy od końca kwietnia 2007 do połowy sierpnia tego samego roku. Tym razem wybór jest stosunkowo urozmaicony, pojawiły się też wyjątkowo teksty do konkretnych systemów, a właściwie do jednego: Neuroshimy. W tamtym czasie przez blogi przewinęło się też kilka wpisów dotyczących Świata Mroku, ale te co ciekawsze zostały potem opublikowane na łamach polterowego działu WoD, więc nie uwzględniam ich w zestawieniu.

Ten odcinek wyjątkowo publikujemy w poniedziałek; następny pojawi się zwyczajnie, w sobotę. Przy okazji zapewne powiększę liczbę notek na odcinek – z dziesięciu do dwudziestu – inaczej cykl z wakacyjnego zmieniłby się pewnie na wakacyjno-jesienno-zimowy (coraz więcej notek domaga się bowiem uwzględnienia). Tyle w ramach wprowadzenia, zapraszam do lektury.


31. Poproszę kolejną literkę... (pomysł na scenariusz)
Siman prezentuje pomysł na scenariusz oparty na retrospekcji – na jednym planie mamy BG wykonujących niebezpieczną misję, a na drugim ich wcześniejsze spotkanie z informatorem, kiedy gromadzili dane na temat zadania. Moim zdaniem rzecz jest dość karkołomna, ale może warto się zmierzyć?

32. Żołnierz (Neuroshima)
Tekst Gruszczego jest jak na blogi dość nietypową publikacją – to materiał systemowy do nieukończonego dodatku do Neuroshimy. Ja się NS nie interesuję, ale 85k znaków robi wrażenie.

33. Primetime Adventures, 2nd edition – recenzja i mechanika (recenzja)
Szczur przybliża założenia i mechanikę Primetime Adventures – indiowego erpega, który ma na sesjach emulować serial telewizyjny. PA to gra o dość nietypowym podejściu do mechaniki (w niewielu innych systemach postacie mają np. współczynnik opisujący to, jak bardzo kochają je jej fani). Szczurowi całkiem przypadła do gustu, w zachodniej sieci też miała dobrą opinię. Dla miłośników eksperymentów.

34. Dekoder systemowy (publicystyka)
Dhaerow proponuje, by przyjrzeć się, jak zbudowany jest dany system, zanim zaczniemy wymyślać do niego scenariusz, a potem pokazuje przykład działania takiego dekodera, biorąc na warsztat Warhammera. Jak zwykle celne.

35. Nie takie mistrzowanie proste jak je malują (publicystyka)
W tej notce Drozdal pokazuje, jak potrafią różnić się definicje tego, czym powinien być prowadzący grę fabularną. Pokazuje, dodajmy, na ponad stu przykładach. Imponujące i pouczające.

36. Egzekucja (scenariusz – Neuroshima)
Neuroshimowy scenariusz Gruszczego został wyróżniony w konkursie Moryc. Akcja toczy się w niewielkim miasteczku nieopodal Vegas. Gracze pomogą odszukać złodziei wody, a potem zmierzą się z dylematem – czy ich światopogląd pozwoli im zaakceptować drakońskie prawa społeczności i dopuścić do tytułowej egzekucji?

37. ”Złota wolność” czyli śledztwo na sesji (publicystyka)
Dhaerow opisuje bardzo fajnie przygotowaną sesję ze śledztwem, która w praktyce okazała się dla niego (jako gracza) pięciogodzinną męczarnią; nawet mimo tego, że scenariusz dawał mu pełną swobodę działania. Puenta taka sobie, ale komentarze ciekawe.

38. Ujęcie motoryczne konfliktu socjalnego (publicystyka)
Furiath prezentuje swój pogląd na temat tego, czy konflikt socjalny lepiej na sesji odgrywać, czy może ciekawiej będzie skonstruować do niego specjalną, rozbudowaną mechanikę. Jak wiemy z Klanarchii, stawia na to drugie. Dla zainteresowanych projektowaniem gier fabularnych.

39. Najlepszy na świecie poradnik Mistrza Gry (publicystyka)
W tym wpisie Furiath się bulwersuje. Bulwersuje się, gdyż w książce Gry fabularne. Nowe zjawisko kultury współczesnej. autorstwa Jerzego Szei wyczytał wspomniane w tytule notki stwierdzenie, z którym to stwierdzeniem Furiath całym sercem się nie zgadza. Polecam ze względu na flejm w komentarzach.

40. Ograniczenie profesją a lepsza gra (almanach)
W tej sympatycznej notce Radek od CP opisuje, jak rozpisanie przekonań jego postaci z WFRP wpłynęło na jej odgrywanie. Nic specjalnie odkrywczego, ale myślę, że lektura takiej notki przyda się początkującym graczom.

Zobacz wszystkie przypominane wpisy.
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę



Czytaj również

Powtórka z rozgrywki #7
Marzec-kwiecień 2008
Powtórka z rozgrywki #6
Styczeń 2008
Powtórka z rozgrywki #5
Czwarty kwartał 2007
Powtórka z rozgrywki #3
Pierwszy kwartał 2007
Powtórka z rozgrywki #2
Czwarty kwartał 2006
Powtórka z rozgrywki #1
czyli wakacyjny cykl wspominkowy

Komentarze


Kot
   
Ocena:
0
"Polecam ze względu na flejm w komentarzach."
O'rly?
26-07-2010 20:34
Scobin
   
Ocena:
0
Orły? :)
26-07-2010 20:46
kaduceusz
   
Ocena:
0
Repek
   
Ocena:
0
Ciekawy to flejm jest. Wręcz przerastający notkę samą. Co jest - jak już pisałem wcześniej - jedną z fajniejszych rzeczy w tym cyklu. Jak widać: "na polterze nic nie ginie". :P

Pozdro
27-07-2010 00:36

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.