- pierwszy z nich to niekompletność. Zdarzało się, że nadesłane gry pozbawione były mechaniki ("gołe" settingi) albo świat był opisany szczątkowo. Krytykowano je za to, że nie nadawały się do grania bez uzupełnienia. Kompletna gra posiada wstęp, opis świata, mechanikę, może jakieś pomysły na przygody itp.;
- drugi kardynalny błąd - kiepska forma. Oczywiście, uczestnicy zdają sobie sprawę z tego, że to zabawa w autorkę w tydzień, więc nie ma czasu szlifować formy do granic możliwości, ale jednocześnie bardzo chłodno przyjmują podręczniki pełne błędów ortograficznych, czy niejasnych zdań.
Czym jest Nibykonkurs?
Twórcy autorskich gier RPG należą do najbardziej leniwych aktywistów fandomu. Nawet jeśli mają trochę wolnego czasu, co w przypadku sceny erpegowców i fantastów jest już ewenementem, to wolą poświęcić go na jałowe dyskusje na forach internetowych i recenzowanie dzieł "konkurencji". Dlatego wielu z nas dręczyło odwieczne pytanie: jak tu się zmotywować do pisania?
Z pomocą przyszedł Kamil 'ja-prozac' Węgrzynowicz. Piątego października 2005 roku stworzył na forum systemów autorskich temat, w którym zaproponował zabawę polegającą na napisaniu własnej gry RPG w ciągu tygodnia. Prace miały nawiązywać do dwóch z trzech haseł wylosowanych przez organizatora, przy pomocy programu mix-o-tronic. Pomysł chwycił i do listopada roku 2006 rozegrano siedem edycji. Dwie z nich okazały się niewypałami - nie złożono prac.
Skąd nazwa? Otóż Nibykonkurs nie jest konkursem sensu stricto. Nie ma tutaj nagród, jest jedynie umowa i wspólna zabawa. Uczestnicy muszą napisać swoje dziełko w przeciągu tygodnia i złożyć je na forum. Później mile widziane jest krótkie zrecenzowanie prac pozostałych autorów. Nie wyłania się zwycięzców, nie ma przegranych - celem całej inicjatywy jest motywowanie twórców do działania. Pomimo braku nagród, w każdej edycji udział bierze wiele osób, które podejmując duże nakłady pracy i poświęcając własny czas starają się za wszelką cenę zdążyć przed godziną zero z jak najfajniejszą grą.
Hasła wylosowane do poszczególnych edycji bywają bardzo zróżnicowane, stąd i wachlarz możliwości zawsze jest szeroki. Aby zadowolić wybredne gusta forumowiczów należy przede wszystkim wystrzegać się dwóch błędów:
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę
Tagi:
autorskie | nibykonkurs