» Wieści » LARPy i Jeepformy na Avangardzie

LARPy i Jeepformy na Avangardzie

|

LARPy i Jeepformy na Avangardzie
Już 22 lipca rozpocznie się 6. edycja warszawskiej Avangardy. Nie zabraknie na niej LARPów, których w tym roku będzie aż 22. Oprócz nich, będzie okazja wzięcia udziału w Jeepformach, o których więcej przeczytacie tutaj.


* Lista Jeepformów, w których będzie można wziąć udział:

1) LARP: Rozmowa Kontrolowana – Jeepform
Jakub "Fingrin" Tabisz

Kilkoro opozycjonistów ustala szczegóły dywersyjnej akcji, która ma zmienić historię. Funkcjonariusze Polski Ludowej depczą im po piętach. Jedynym sposobem na komunikację pozostaje telefon kontrolowany przez SB. Czy uda się przeprowadzić ryzykowną akcję, czy też dojdzie do kolejnego aresztowania? Jeden z pierwszych polskich jeepów, przygotowany specjalnie na Avangardę.

2) LARP: UPGRADE – Jeepform
Jakub "Fingrin" Tabisz

Kilka par bierze udział w nietypowym reality show. Stawką jest wyjazd do luksusowego kurortu na Karaibach, a także możliwość zmiany partnera. Wszystko to na żywo, przed kamerami, ku uciesze całego kraju. UPGRADE to gra skandynawskich mistrzów świetnie prezentująca techniki i tricki używane w Jeepform.


* Lista LARPów, w których będzie można wziąć udział:

1) LARP: Hell Hotel
Janusz "Krulik" Duma

Stary opuszczony hotel. Samotna żarówka wisząca pod sufitem rzuca nikły blask na grupę nieprzytomnych ludzi. Stare ściany pokryte łuszczącą się farbą, okna zabite deskami, unoszący się w powietrzu zapach stęchlizny. Na ścianach krew. Niezrozumiałe przekazy. czy okażesz rozsadek, czy znajdziesz odpowiedzi na dręczące pytania? Jak się tu znalazłem? Kto się z nami bawi? Kim są pozostałe osoby? Jak się wydostać? To tylko kilka pytań rojących się każdemu w głowie. Spróbujesz wyjść, rozwiążesz zagadkę, wykorzystasz słabości innych aby się ocalić, czy popadniesz w obłęd? Żyj lub umrzyj - wybór należy do ciebie.

2) LARP: Pogodna 44
Ziemowit "ZviR" Żwirbliński
Maciej "Ervill" Margielski

Wczoraj padł Czerniaków. Jesteśmy następni, mówi się, że będą nas ewakuować kanałami. Na samą myśl o tym robi mi się niedobrze. Nadal nie możemy znaleźć Krysi. Była taka młoda... Przez rzekę widzę oddziały Czerwonych, sukinsyny czekają pewnie, aż się wykrwawimy. Krajobraz księżycowy. Wokół nas same gruzy, na Pogodnej stoi już tylko nasza kamienica. Mówią, że minęło już pięćdziesiąt pięć dni, ale one wszystkie są takie same, powinienem mieć dziś urodziny. Potrzebujemy amunicji. Jesteśmy wyczerpani, ale wytrzymamy, jesteśmy głodni, ale wytrzymamy, potrzebujemy tylko amunicji.

3) LARP: Wroniec
Ada "Ada Biela" Biela
Jakub "Fingrin" Tabisz

Pała, pała, pała, pała – krzyczą na ulicy Milipanci – nadeszło grudnia trzynastego. Kruki, ptaki, słuchacze – puchacze Bubeki, Enesy, Złomoty i straszny GAZ wszyscy służą wielkiej czarnej WRONie. Maszyna–Szarzyna utuli każdego w szarej rzeczywistości pełnej kolejek w mięsnym po nic, w nic i do niczego. Członek pije wódkę, członek wszystko może, członek na gremium się rozmnoży. W podziemiu oporni szukają Ameryki. A najoporniejszy jest elektryk, który kolportuje U–lotki i wszystkiemu mówi srogie „nie”. Pan podwójny wszystko podwójnie do szpicla nadaje nadaje. W tym wszystkim na ulicy każdy człowiek stara się jak może, nie na 100 %, nie na 200 %, nawet nie na 300 % normy, tylko przeżyć do poranka następnego. MOMO z Suką ściga pozycjonistów i badylarzy. Nie wychodź z domu w kruczej godzinie, bo bez hełmu stracisz oczy. Zapraszamy na LARPa opartego na rzeczywistości z roku 1981 przedstawionej w książce Jacka Dukaja.

4) LARP: Good bye, Lenin!
Agnieszka "Plusz" Rogowska
Bartek "Zioło" Zioło

Październik 1989 roku to nie był najlepszy moment na to, żeby zapaść w śpiączkę. Zwłaszcza, jeżeli mieszkało się we Wschodnich Niemczech. Jeszcze gorszym pomysłem było obudzić się już po zburzeniu Muru Berlińskiego. Zwłaszcza, jeżeli było się zagorzałą działaczką głęboko wierzącą w to, iż nie ma na tej ziemi lepszego ustroju niż socjalistyczny... Wszystko to jednak spotkało matkę Alexa. Rzeczywistości nie da się zmienić. Można jednak wykreować inną. Czy aby na pewno?

5) LARP: Dwie małe apokalipsy
Agnieszka "Plusz" Rogowska
Michał "WitchDoctor" Kalenik

Pisarz żyjący w komunistycznej Polsce, który za namową opozycji godzi się na dokonanie aktu samospalenia przed budynkiem PKiN.
Informatyk "europejskiej" Polski, który najchętniej puściłby z dymem dom szefa swojej korporacji albo wyskoczył z okna biura - trzynaste piętro, boks 123a.
Zderzenie różnych pokoleń. Dwie małe i całkiem podobne apokalipsy.
Czy bohaterom uda się stawić czoła przeciwnościom, które postawił przed nimi los? I jak te przeciwności wpłyną na nich samych?

6) LARP: "Krew się leje na Ugroshu" – epizod drugi – Rada u Regenta
Mateusz "Sheverish" Szczygieł


Pospiesznie wbiegając po wysokich kamiennych stopniach ukrytego przejścia prowadzącego wprost do sali obradowej w pałacu regenta Nowego Rontaru, uczennica czarodzieja Prometiuss’a przywoływała z pamięci niedawną śmierć swojego starego mistrza, a także wszystko to co widziała na wschodzie, za linią umocnień przeciwko Szarym. Nie do końca wierzyła, że jest o krok od odwrócenia biegu historii, że śmiałe działania jej mistrza przyczynią się do obalenia regenta, i że stare rycerstwo Rontaru odzyska swą dawną chwałę. Nie mogła też uwierzyć, że zaraz wparuje do pokoju będącego miejscem obrad najpotężniejszych spośród ludzkiego świata, niosąc poselstwo, którego przekaz wpłynie na wszystkie decyzje wojennego zebrania decydującego o powołaniu armii przeciwko Orkom ze wzgórz Ugrosh. Czy młoda czarodziejka wypełni ostatnią wolę Prometiuss’a? Czy Rada weźmie do serca jej ostrzeżenia? Czy rycerstwo znów stanie się wielką potęgą? Czy ludzkość przeciwstawi się najeźdźcom ze wschodu?

7) LARP: LARP 10 kart Middenheimskiego Tarota
Monika "Eliathe" Rudzińska
Krzystof "Alluin" Cichecki

Życie spiskowców jest ciężkie. Zamach na Księcia Elektora Borysa Todbringera nie powiódł się. Elektor miał zginąć podczas oficjalnego spotkanie z arcykapłanem Ulryka. Podstawiony człowiek w świcie arcykapłana miał zatrutą igłę, którą dyskretnie ukułby Księcia. Igiełka była tak mała i ostra, że Książę Elektor nie poczułby nic a trucizna tak zabójcza, iż wystarczyłoby lekkie zetknięcie jej ze skórą by zabić dorosłego mężczyznę w czasie krótszym niż pięć uderzeń serca. Po czwartym dzwonie równo w południe Książę Elektor miał odejść do krain Mora. Jednak coś poszło nie tak. Wasz człowiek został zatrzymany, przez straż pałacową, gdy miał już wejść do komnaty przyjęć z arcykapłanem Ulryka. Postawiono mu zarzuty udziału w spisku na życie Elektora Todbringera. Znaleziono przy nim zatrutą igłę. Obecnie wasz niedoszły zamachowiec jest zapewne w rękach mistrza małodobrego w lochach. A wy to dziesięciu bogatych i wpływowych ludzi, którzy poświęcili wiele czasu i pieniędzy by zapewnić Księciu Elektorowi wyprawę w zaświaty. Spotykaliście się po zmroku w maskach, aby zachować wszystko w jak najściślejszej tajemnicy. Podczas waszych narad używaliście pseudonimów, by nikt nigdy nie poznał waszych imion. Gdy planowany od miesięcy zamach nie udał się zebraliście się w piwnicy opuszczonej rudery w dokach. To ostatnie spotkanie. Musicie ustalić między sobą kilka spraw. Przybyli wszyscy a to znaczy, że wśród was jest zdrajca.

8) LARP: Piaskowy zamek z paru ziaren- czyli improwizowana sesja w świecie stworzonym przez graczy
Wiktor "Chochlik" Zaborowski

Zagrajmy kartami graczy, przed sesją każdy z graczy wybiera 1 słowo opisujące świat systemu, Mistrz Gry daje tylko jedno słowo. Według tego co stworzymy postaram się wam poprowadzić sesje w odpowiednim klimacie, udowadniając i pokazując na żywo techniki improwizacyjne.

9) LARP: LARP Cyberpunkowy "Nacht Im Bunker"
Marcin "Pluszowy" Skulimowski
Marta "Gryzak" Skulimowska

W podrzędnym barze "Crank Zone" na pograniczu stref odbywa się cotygodniowa impreza o nazwie "Naht Im Bunker" na którą to licznie przybywają zarówno mieszkańcy położonego niedaleko miasta jak i wszędobylscy nomadowie i wyrzutki, prowadzący podczas wspólnej zabawy swoje ciemne i podejrzane interesy. Sporadycznie lokal odwiedzają inne typy spod ciemnej gwiazdy, jak najemnicy czy łowcy nagród, ale ich wizyty nie trwają długo. Nomadowie i pozergangi z przedmieść potrafią dbać o swoje własne interesy.

10) LARP: LARP Hospiterror: Little Village
Krzysztof "Shaman" Chmielewski

Miasteczko Little Village w południowej części Iowa to senne miejsce, do którego Nieoczekiwane nie zagląda, bo nie ma go nawet na swojej mapie. Trawestując klasyka filmów animowanych - tu nawet zwykłe rzeczy nie dzieją się zbyt często... A jak się dzieją, to przyciągają powszechną uwagę. Jest rok 1973. Trwa wojna w Wiet..Kam.. gdzieś trwa. Chyba. Nie wiem, przegapiłem dziennik, bo Ruth znowu zapomniała kanapek do szkoły i musiałem jej zawieźć. Kapewu? Zresztą, co ja będę z wami gadał. Idę, bo się jeszcze na Happy Hours spóźnię.
System: Hospiterror
Setting: Wieś w stanie Iowa, USA, lato 1973 r.
Wymagania dla graczy: strój przaśno-amerykański, kraciaste koszule, słomkowe kapelusze etc. Patronat nad larpem: GameOx

11) LARP: Klub Propaganda
Krzysztof "Shaman" Chmielewski

Bywalcy warszawskiej Propagandy zacierają ręce: Szef dał się jednak wkręcić w te całe "szybkie randki". Sponsorów nawet znalazł, coś fajnego ma skapnąć. I dobrze - towarzystwo się ostatnio trochę sypie. A jak się ludu zjedzie, to można będzie wreszcie pomyśleć o jakiejś strukturze prawnej. Oj, brakuje na uniwerku zorganizowanej grupy prawdziwych liberałów. Ale jak pomyślę, że mam się z tymi wszystkimi mamutami szarpać o głosy...
No nic. W najgorszym wypadku walnę cztery głębsze, poobmacuję Karen i do domu.
System: Hospiterror
Setting: klub studencki
Nastrój: delikatny pastisz
Stroje: współczesne, krzykliwe, imprezowe.
UWAGA! Ze względu na tematykę zapraszamy osoby w wieku 18+.
Ról męskich: 6
Ról żeńskich: 6

12) LARP: LARP Star Trek: Stacja Korr’Lank Sill
Łukasz "Czarek" Czerski
Żaneta "Nyantara" Kociołek
Wojciech "Kociołek" Kociołek

Dziennik pokładowy
Data Gwiezdna 42568.8
USS Copernicus odebrał wezwanie pomocy z Primiańskiej stacji wydobywczej Korr’Lank Sill. Poza nadawanym nieprzerwanie automatycznym syganłem nie udało sie jak dotąd nawiązać łączności podprzestrzenej ze stacją. Kierujemy się z maksymalna prędkością w stronę pola asteroidów LXV-17, gdzie znajduje sie placówka. Nie mamy pojęcia co możemy tam zastać i czy górnicy jeszcze żyją. Międzygwiezdne prawo i protokoły Floty nakładają na nas obowiązek odpowiedzi na wezwanie pomocy. Nikt inny nie dotrze do LXV-17 szybciej od nas. W świetle separatystycznej postawy rządu Pimiańskiego, będącej wynikiem incydentu sprzed roku oraz miejsca, jakie w tej historii zajął Copernicus, wydaje się jasne, że nie bedzie to zwyczajna misja niesienia pomocy, a moja załoga będzie musiała stąpać po bardzo cienkim lodzie.”
Kapitan Aidan O’Rilley
Dowódca USS Copernicus
UWAGA! Wnikliwa znajomość realiów Star Trek nie jest konieczna do gry. Larp skierowany jest zarówno do fanów serii, jak i osób z nią niezwiązanych.

13) LARP: LARP: Le Circus de Grotesque
Kamil "Kamil Waś" Waś

Świat Mroku/Wampir: Requiem
"Mesdames et Messieurs! Jeśli macie nerwy ze stali, jeśli umiecie trzymać żołądki na wodzy, zapraszamy do Cyrku Groteski! Tylko u nas zobaczycie Paskudne Karły! Ludzi zamieniających się w drzewa! Dwugłową monstrualną damę! Et le Grande Finale: straszliwy Książe Nosferatu!"

14) LARP: LARP Anuvarak
Łukasz "Czarek" Czerski
Żaneta "Nyantara" Kociołek
Wojciech "Kociołek" Kociołek

Smukłą dłonią przełożyła dokumenty. Jednym ruchem odprawiła sługi. Wieści nie były korzystne. Gdzieś w jej środku narodziło się dawno zapomniane uczucie. Czyżby strach? Rozkoszowała się nim długą chwilę. Od wielu stuleci nie czuła niczego podobnego. Kontemplowała chwilę to odczucie. Potem wróciła do raportów. Ofensywa załamała się. Chaos w dowództwie, braki w zaopatrzeniu. Zmrużyła oczy, bezwiednie bawiąc się pierścieniem. Przyszedł czas na zmiany – dotychczasowa strategia nie sprawdza się. Żołnierze są źle prowadzeni – trzeba wyłonić nowych przywódców, zmienić doradców. Imperium musi przeć do przodu. Bogini Imperator podniosła wzrok znad dokumentów. Setki strażników ścisnęło mocniej broń, tysiące sług zamarło w oczekiwaniu. „Wezwać Patrycjuszy.” Jej słowa pomknęły przez przestrzeń i czas.
Kolejna odsłona LARPa Anuvarak: Dzień Powrotu. Tym razem przeniesiemy się do pełnych splendoru i przepychu podniebnych pałacy w sercu Imperium Tysiąca Światów. Imperator Mareevii wezwała swoich najbardziej wpływowych poddanych. Co przyniosą rozmowy? Kto zyska w jej oczach? Którzy z możnych poprowadzą Imperium, a którzy znikną w mrokach niepamięci?

15) LARP: Wishmaster
Arkadiusz "Dragon Warrior" Grzeszczak
Nina "Ktulu" Wilczyńska

Pamiętasz wszystkie te pomysły i nadzieje, które wiązały się z bajką o złotej rybce czy lampie Alladyna? Wyobraź sobie, że gdzieś tam naprawdę istnieje potężny Władca Życzeń. Nie jest to bajka, lecz życie, równie prawdziwe jak ja czy Ty. Jednego dnia kładziesz się spać z pragnieniem tak mocnym, że jesteś w stanie oddać za nie duszę. Drugiego budzisz się w nieznanym miejscu i w otoczeniu obcych i równie zaskoczonych ludzi. Jakimś sposobem rozpoznajesz także gospodarza, gdzieś w głębi czując, że to najprawdziwszy Wishmaster. Władca Życzeń, który rozpoczyna swoją grę.
Szukasz szybkiego i przyjemnego LARP'a mieszczącego się między ciekawym punktem programu a planowaną pizzą, a może zwyczajnie chcesz odpocząć od skomplikowanych historii czy nowatorskich konwencji? Gwarantujemy, że uwiniemy się w pięćdziesiąt minut, dostarczając czystej i nieskrępowanej możliwości knucia i kombinowania, przyprawionego rywalizacją o marzenia.

16) LARP: LARP Neuroshima
Portal "Portal"

Knajpa Dolly's Kiss to niesławna speluna położona gdzieś na rubieżach Hegemonii. Co skłoniło bandę wyrzutków pustkowi, by zgromadzić się w niej w tym samym czasie? Widać musi chodzić o grube gamble. Tylko czekać, aż komuś puszczą nerwy i poleje się krew!

17) LARP: LARP Trójca RPG - Turniej technomagiczny
Tomasz "Gertrud" Popielarczyk

Turniej, w którym przyjdzie wam uczestniczyć, nie należy do zwyczajnych. Co prawda ludzie i karły opowiadają o nim różne dziwne rzeczy - że smoki, że golemy i inne ustrojstwa - tymczasem od 30 lat nie widziałem ani jednych, ani drugich. Inna sprawa, że od 30 lat nikomu nie udało się sięgnąć po najwyższe trofeum. Jakie trofeum, pytasz? No właśnie tego nie wie jeszcze nikt i to dlatego wszyscy go tak bardzo pożądają. W tej edycji będą nam towarzyszyć oficjalne delegacje ze wszystkich krajów Revanmoth. Nawet cesarz przysłał swoich przedstawicieli! Oby tylko nie wynikły z tego żadne kłopoty.

18) LARP: LARP Bitewny "Domknięcie Kręgu"
"NIZAR" NIZAR

Różne tryby rozgrywki dla nawet około 30 chętnych. Planowane bitwy, wojna o flagę oraz polowanie na wiedźminów.
LARP osadzony w realiach Dwóch Kroków.

19) LARP: In a Wicked LARP
Dorota "Nólanis" Sułkowska

Samotna gospoda przy gościńcu. Kwietna polana, przesycona zapachami życia. Wężowy demon w ludzkiej postaci, strzegący nawiedzonego grobowca na polanie. Piętnastu wolnych ludzi, oczekująca najkrótszej nocy w roku.
LARP, w którym nie dostaniesz pięciu kartek z historią postaci. W którym to gracze kreują świat i fabułę. Jaka będzie w tym Twoja rola?

20) LARP: Zieleń, Drzewo, Ogień, Noc
Dorota "Nólanis" Sułkowska

LARP w autorskich realiach inspirowanych tradycjami celtyckimi.
Rozpuszczono wici po całej Wyspie: druidzi czterech obrządków wzywają przywódców Wielkich Klanów Dara Bhear, Murchadh i Faraois w noc pierwszego nowiu po święcie Lughnasadh roku Niedźwiedzia. Bodaj tylko druidzi wiedzą, co ma się tej nocy wydarzyć; wedle przepowiedni będzie to czas zmian, czas walki i zwycięstwa... lecz czyjego?

21) LARP: Głęboko na Karaibach
Arkadiusz "Dragon Warrior" Grzeszczak
Łukasz "Tokjo" Duszyński

Na jednej z wielu wysepek gdzieś na Karaibach życie płynie spokojnie i leniwie, niczym statek z niewolnikami, którego pasażerowie już wiedzą, że nic nie zmieni ich losu. Jednakże coś musiało zmącić spokojną egzystencję mieszkańców. Plaga, przy której nawet najdzielniejszy pirat ucieka ze strachem w oczach, skomląc o litość. Turyści... Wkrocz na zanieczyszczoną plażę i zadecyduj o losie anonimowej wysepki. Kłam, wyłudzaj i uwodź łatwe panny. Okręć sobie wokół palca każdego naiwnego mężczyznę i zyskaj wielkie bogactwo. Wszystko to w LARPie, który nie ukrywa, że bezczelnie rżnie wątki z Małpiej Wyspy.

22) LARP: Ty też jesteś Bogiem - uświadom to sobie!
Anna "Lathea" Brożyna
Hanna "Alfar" Bielerzewska (Noctem)

Uczty na Olimpie są już przeszłością. Posiadówki nad kartami w Piekle także. Gdzie się podziali Bogowie? Czemu nie zapraszają już na podwieczorki? Czy dzisiejsi Bogowie są mniej kulturalni?
Pierwsza taka okazja od lat - ognisko z Bogami z wczoraj i dziś. Porozmawiaj z Muzyką! Zjedz kiełbaskę z Internetem! Napij się wina z Bachusem! W czasie gry będziecie mogli wcielić się zarówno w ludzkich gości, jak i boskich gospodarzy. Zapraszamy do interaktywnej zabawy w świecie Bogów, Bożków i Boginek.
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Komentarze


~Chochlik

Użytkownik niezarejestrowany
    Małe sprostowanie
Ocena:
0

"8) LARP: Piaskowy zamek z paru ziaren- czyli improwizowana sesja w świecie stworzonym przez graczy
Wiktor "Chochlik" Zaborowski

Zagrajmy kartami graczy, przed sesją każdy z graczy wybiera 1 słowo opisujące świat systemu, Mistrz Gry daje tylko jedno słowo. Według tego co stworzymy postaram się wam poprowadzić sesje w odpowiednim klimacie, udowadniając i pokazując na żywo techniki improwizacyjne"

Tutaj dostał się mały Chochlik do programu Avangardy. To nie jest larp tylko sesja rpg
20-07-2010 08:42
~Grin Frin

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
A ja mam pytanko do organizatorów. Jakie są szanse, że zorganizujecie tego jeep form: http://jeepen.org/games/gr/ Ma świetne opinie "mocny, kontrowersyjny" (Bukins) albo "dla dojrzałych graczy" (Fingrin), a przecież nie brak nam dojrzałych graczy co się lubują w kontrowersji! Polacy nie gorsi od Szwedów!
21-07-2010 13:20
Fingrin
   
Ocena:
0
Szansa poprowadzenia tego scenariusza zależy od chęci prowadzących. Na razie parę osób poprowadziło jakiegokolwiek jeepa w Polsce.

"mocny, kontrowersyjny" oraz "dla dojrzałych graczy" to niekoniecznie świetne opinie. Chyba, że tego szukasz w grach.

Ani Polacy ani Szwedzi nie są od nikogo gorsi :) Nie każdy lubuje się w kontrowersjach. Nie wszystko jest kontrowersją.

A jeepów jest naprawdę wiele. Widzę, że ten szczególnie ci przypadł do gustu, bo wszędzie go cytujesz. Twój wybór. Może sam gdzieś go kiedyś poprowadzisz.
21-07-2010 14:37
~Grin Frin

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Ja myślę, że nie doceniasz polskich graczy. Też możemy grać ambitnie i dojrzale, nie tylko w jakieś miałkie głupoty. Chyba, że ktoś szuka w grach braku dojrzałości. Takim proponuję żeby poszli grać w D&D albo gry komputerowe, zamiast pchać się na jeep form.
21-07-2010 14:43
Fingrin
   
Ocena:
0
Jeepform jest dla każdego. Tak samo jak LARP czy RPG. Nie dyskryminowałbym na twoim miejscu graczy D&D ani miłośników gier komputerowych. A to chyba ty nie doceniasz polskich graczy i prowadzących, a nie ja.
21-07-2010 14:56
~Grin Frin

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Co nie doceniam. Sam piszesz, że dojrzałych jeep form w Polsce się nie zagra, bo gracze są niedojrzali i boją się kontrowersji. Ja tam wierzę w polskich graczy, na pewno nie jeden raz jeszcze na konwencie zobaczymy Sztukę taką jak to: http://jeepen.org/games/gr/
21-07-2010 15:26
27532

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Fingrin, żartujesz? Po co karmisz trolla?
21-07-2010 15:43
Fingrin
   
Ocena:
0
Masz rację Aureusie :)
21-07-2010 16:22

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.