- 3 PD – Zamożny – 1 punkt
- 5 PD – Bogaty – 2 punkty
- 10 PD – Bardzo bogaty – 3 punkty
- 15 PD – Krezus – 4 punkty
- 20 PD – bez względu na poziom Bogactwa konieczny jest test o ST 50 – 5 punktów
Wolsung: Gadżeciarstwo
Gadżety są jednym z najciekawszych elementów Wolsunga, szalenie fajnym sposobem na nadanie postaciom kolorytu. Jeżeli chcesz jeszcze bardziej uwypuklić rolę niezwykłych przedmiotów w fabule, możesz wykorzystać poniższe zasady.
Pierwsza z nich znacząco zwiększy ilość gadżetów pojawiających się na sesji, pozwalając je kupować – za bajońskie sumy, ale jednak. Druga pozwoli graczom majstrować przy ulubionych gadżetach i czynić je wyjątkowymi lub od podstaw tworzyć cacka nie mające sobie równych na całej Urdzie. Wreszcie trzecia pozwoli ryzykować gadżetami w konfrontacjach, które – choć ważne – nie zasługują na stawkę va banque.
Bajery dla bogatych
Mechanika bogactwa ma moim zdaniem jeden mankament - pozwala kupować jedynie zwykłe przedmioty, które, jak gustowne i drogie by nie były, z definicji nie dają postaci żadnych premii. A przecież aż się prosi, by rodowa fortuna lub "zastawienie się, a postawienie się" dawały dostęp do mistrzowsko wykonanych broni, najbardziej szykownych kreacji, najszybszych wiwern... słowem, do gadżetów.
W związku z tym proponuję następującą regułę: za żeton i punkt(y) Bogactwa postać może zdobyć gadżet, którym będzie dysponowała do końca sesji. Niekoniecznie musi go kupować – równie dobrze może na szybko coś zmajstrować z zawsze noszonych przy sobie części lub "przypomnieć sobie", że niegdyś nabyła coś na wszelki wypadek. Oczywiście im gadżet lepszy, tym droższy – na unikatowe w skali świata cacka o czterech cechach nawet krezusi nie zawsze mogą sobie pozwolić. A jeżeli nawet mogą, dość poważnie nadszarpnie to ich budżet. Oto wymagany poziom Bogactwa i liczba jego punktów, które trzeba wydać na gadżet o danej wartości:
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę